Β' παγκόσμιος πόλεμος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Γ’ ΤΑΞΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
ΕΝΟΤΗΤΑ: Β’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Απαιτούμενος χρόνος : 4 διδακτικές ώρες
Στο εργαστήριο της πληροφορικής με χρήση του Διαδικτύου ,του προγράμματος της επεξεργασίας κειμένου και του προγράμματος της παρουσίασης κειμένου .Απαιτείται σχετική εξοικείωση των μαθητών με τα παραπάνω λογισμικά.
Στόχοι :
Oι συγκεκριμένοι διδακτικοί στόχοι της παρέμβασης είναι οι μαθητές:
• Να μάθουν να εργάζονται ομαδικά και συνεργατικά
• Να έρθουν σε επαφή με τους υπολογιστές και να κατανοήσουν τη διάδοση των ΤΠΕ σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης και της μάθησης
• Να ασκηθούν στη χρήση μηχανής αναζήτησης και στην ορθή αξιοποίηση λέξεων κλειδιών
• Να ασκηθούν στην αναζήτηση και την ορθή αξιοποίηση της πληροφορίας στο διαδίκτυο
• Να καλλιεργήσουν δεξιότητες και κριτική σκέψη στα πλαίσια του κριτικού ψηφιακού γραμματισμού
• Να οδηγηθούν στην παραγωγή γραπτού λόγου μέσα από μια δομημένη διαδικασία
• Να χρησιμοποιήσουν το λογισμικό επεξεργασίας ή παρουσίασης κειμένου για να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους
Διαγραμματική παρουσίαση της πορείας της διδασκαλίας:
Α΄ φάση:
Χωρίζονται οι μαθητές σε τέσσερις ομάδες μεικτής ικανότητας με χρήση ενός υπολογιστή ανά ομάδα .Μοιράζεται διαφορετικό φύλλο εργασίας σε κάθε ομάδα και ακολουθεί ομαδοσυνεργατική διερεύνηση των θεμάτων που τους έχουν ανατεθεί.
Β΄ φάση:
Μελετούν επιλεκτικά πληροφορίες και οπτικοακουστικό υλικό από τους σχετικούς κόμβους στο διαδίκτυο που τους έχουν δοθεί .Καλούνται να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα που δίνονται στο φύλλο εργασίας, μέσα από τη μελέτη των πηγών. Ετοιμάζουν τις εργασίες τους, είτε με πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου είτε με πρόγραμμα παρουσίασης κειμένου, με τη διακριτική καθοδήγηση του εκπαιδευτικού.
Γ΄ φάση:
Αφού ολοκληρωθούν οι φάσεις της διερεύνησης και της σύνθεσης, οι ομάδες παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης την τελική εργασία τους .Η διαδικασία ολοκληρώνεται με τελική σύνθεση , συζήτηση και προβληματισμούς γύρω από το θέμα.
ΟΜΑΔΕΣ
Α΄ ΟΜΑΔΑ
Έναρξη Β΄ Παγκοσμίου – τορπιλισμός της Έλλης – ιταλικό τελεσίγραφο
Ελληνοϊταλικός πόλεμος - φάσεις πολέμου – εαρινή επίθεση
Γερμανική εισβολή –μάχη της Κρήτης - Κατοχή
Β΄ ΟΜΑΔΑ
Αντίσταση – λαϊκά συσσίτια – υποστολή γερμανικής σημαίας από Ακρόπολη
Αντιστασιακές ομάδες – ανατίναξη γέφυρας Γοργοποτάμου
Η ζωή στην ελεύθερη Ελλάδα
Γ΄ ΟΜΑΔΑ
Αντίποινα κατακτητών – Τάγματα Ασφαλείας – στρατόπεδα συγκέντρωσης
Ολοκαυτώματα: Δίστομο , Καλάβρυτα , Μεσόβουνο
Απελευθέρωση – απολογισμός πολέμου
Δ΄ ΟΜΑΔΑ
Τοπική ιστορία- Κλεισούρα Καστοριάς
ΕΝΟΤΗΤΑ: Β’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Απαιτούμενος χρόνος : 4 διδακτικές ώρες
Στο εργαστήριο της πληροφορικής με χρήση του Διαδικτύου ,του προγράμματος της επεξεργασίας κειμένου και του προγράμματος της παρουσίασης κειμένου .Απαιτείται σχετική εξοικείωση των μαθητών με τα παραπάνω λογισμικά.
Στόχοι :
Oι συγκεκριμένοι διδακτικοί στόχοι της παρέμβασης είναι οι μαθητές:
• Να μάθουν να εργάζονται ομαδικά και συνεργατικά
• Να έρθουν σε επαφή με τους υπολογιστές και να κατανοήσουν τη διάδοση των ΤΠΕ σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης και της μάθησης
• Να ασκηθούν στη χρήση μηχανής αναζήτησης και στην ορθή αξιοποίηση λέξεων κλειδιών
• Να ασκηθούν στην αναζήτηση και την ορθή αξιοποίηση της πληροφορίας στο διαδίκτυο
• Να καλλιεργήσουν δεξιότητες και κριτική σκέψη στα πλαίσια του κριτικού ψηφιακού γραμματισμού
• Να οδηγηθούν στην παραγωγή γραπτού λόγου μέσα από μια δομημένη διαδικασία
• Να χρησιμοποιήσουν το λογισμικό επεξεργασίας ή παρουσίασης κειμένου για να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους
Διαγραμματική παρουσίαση της πορείας της διδασκαλίας:
Α΄ φάση:
Χωρίζονται οι μαθητές σε τέσσερις ομάδες μεικτής ικανότητας με χρήση ενός υπολογιστή ανά ομάδα .Μοιράζεται διαφορετικό φύλλο εργασίας σε κάθε ομάδα και ακολουθεί ομαδοσυνεργατική διερεύνηση των θεμάτων που τους έχουν ανατεθεί.
Β΄ φάση:
Μελετούν επιλεκτικά πληροφορίες και οπτικοακουστικό υλικό από τους σχετικούς κόμβους στο διαδίκτυο που τους έχουν δοθεί .Καλούνται να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα που δίνονται στο φύλλο εργασίας, μέσα από τη μελέτη των πηγών. Ετοιμάζουν τις εργασίες τους, είτε με πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου είτε με πρόγραμμα παρουσίασης κειμένου, με τη διακριτική καθοδήγηση του εκπαιδευτικού.
Γ΄ φάση:
Αφού ολοκληρωθούν οι φάσεις της διερεύνησης και της σύνθεσης, οι ομάδες παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης την τελική εργασία τους .Η διαδικασία ολοκληρώνεται με τελική σύνθεση , συζήτηση και προβληματισμούς γύρω από το θέμα.
ΟΜΑΔΕΣ
Α΄ ΟΜΑΔΑ
Έναρξη Β΄ Παγκοσμίου – τορπιλισμός της Έλλης – ιταλικό τελεσίγραφο
Ελληνοϊταλικός πόλεμος - φάσεις πολέμου – εαρινή επίθεση
Γερμανική εισβολή –μάχη της Κρήτης - Κατοχή
Β΄ ΟΜΑΔΑ
Αντίσταση – λαϊκά συσσίτια – υποστολή γερμανικής σημαίας από Ακρόπολη
Αντιστασιακές ομάδες – ανατίναξη γέφυρας Γοργοποτάμου
Η ζωή στην ελεύθερη Ελλάδα
Γ΄ ΟΜΑΔΑ
Αντίποινα κατακτητών – Τάγματα Ασφαλείας – στρατόπεδα συγκέντρωσης
Ολοκαυτώματα: Δίστομο , Καλάβρυτα , Μεσόβουνο
Απελευθέρωση – απολογισμός πολέμου
Δ΄ ΟΜΑΔΑ
Τοπική ιστορία- Κλεισούρα Καστοριάς
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου